Online Movies (zahraniční)
Příspěvky
Amarcord (1973)
3. 4. 2020
„Každý film má vztah k určitému období mého života," říkal Fellini. A film Amarcord (1973) to má přímo v názvu: „a m'arcord" v romagnském nářečí, neboli „io mi ricordo" italsky, znamená totiž „vzpomínám si". .. Malé přímořské městečko 30. let minulého století je obrazem Felliniho rodného Rimini. Ve volném toku vzpomínek a asociací se režisér v jednotlivých epizodách vrací do dob svého dětství a dospívání. Po velkorysém obrazu slavného a velkého města ve filmu Roma, který natočil o rok dříve, se v Amarcordu vrací do důvěrnějšího prostředí malého městečka zalidněného ve své jedinečnosti a bizarnosti nezapomenutelnými postavami. Hrdina filmu Titta nám představuje na pozadí čtyř ročních období svůj malý svět – svéráznou rodinu v čele s otcem a jeho odbojným přístupem k fašistickému režimu, bláznivého strýce Tea, spolužáky z gymnázia, kadeřnici Gradiscu (Štěstíčko) i převyvinutou trafikantku. Amarcord však není jen příjemně nostalgický – v Tittově / Felliniho vyprávění jsou i bolestné vzpomínky na ztrátu blízkých, neuskutečněné sny a něco, co už je nenávratně pryč. Amarcord je film o setkávání a loučení, o poznávání a ztrátě iluzí, v jedinečné poetice kombinující reálné obrazy městečka a jeho obyvatel s fantastickými obrazy. Snímek byl oceněn Oscarem pro nejlepší zahraniční film a mnoha dalšími cenami
Svítání Zulů (1979)
28. 3. 2020
Jižní Afrika 1879. S ultimátem, které není možno dodržet, vyprovokuje Sir Henry Bartle Frere (JOHN MILLS) domorodé kmeny Zulů k ohromující ozbrojené agresi. Na základě falešných informací domnělých zajatců, činí generál Lord Chelmsford (PETER O´TOOLE) fatální chybné rozhodnutí rozdělit britské oddíly. Colonel Durnford (BURT LANCASTER) je nakonec konfrontován s mocnou přesilou. S jistou smrtí před očima bojuje se svými lidmi až do poslední vteřiny. Na konci bitvy stojí ničivá porážka britské koloniální armády, způsobená 25.000 odhodlaných válečníků kmene Zulů.
Zulu (1964)
28. 3. 2020
Film Zulu je strhující rekonstrukcí střetu u Rorke's Drift, k němuž došlo roku 1879 v jihoafrickém Natalu. Čtyřtisícové vojsko zulských válečníků už zmasakrovalo obří britskou armádu a teď míří k mnohem menšímu cíli, základně Rorke's Drift.
V lednu roku 1879 zahajují Britové válku proti Zulskému království, domorodému státu Jižní Afriky. Předpokládají, že s dobře vycvičenou a moderně vyzbrojenou armádou, která čítá na 1350 vojáků, dosáhnou snadného vítězství. Následuje však krvavý konflikt, v němž jsou Britové převálcováni čtyřtisícovým vojskem Zulů a téměř kompletně pobiti. Po tomto vítězství se zulští válečníci chystají zaútočit na malou základnu Rorke's Drift, v níž 150 příslušníků britské armády hájí velké množství zásob. Ve středu 22. ledna 1879 se na ni zulští bojovníci během celého dne i noci opakovaně pokoušejí zaútočit, ale marně. Nedaří se jim prolomit její obranu a nakonec se stahují zpět na své území. Britská veřejnost, která následkem debaklu u Isandlwana lační po hrdinech, je výsledkem této odvážné akce nadšená a obránci Rorke's Drift jsou vyznamenáni jedenácti Viktoriinými kříži.
Veřejný dům hrůzy (2012)
28. 3. 2020
Příběh se odehrává během zničující občanské války na Balkáně v polovině devadesátých let. Hlavní hrdinkou je mladá dívka zvaná Angel, která je nucena pracovat v jednom z tamních nevěstinců, jež vojákům dohazují mladé prostitutky. Angel, která se původně měla stát jednou z nich, však namísto toho začne pracovat jako asistentka Viktora, majitele onoho vykřičeného domu. Během dne má Angel za úkol dbát na čistotu prostitutek, které jsou při výkonu své práce často brutálně napadány. V noci pak jenom bloudí po chodbách a zákoutích tohoto smutného místa. Na jedné ze svých nočních pochůzek se spřátelí s nově příchozí dívkou Vanyou, která má právě za sebou jedno z pravidelných brutálních znásilnění. Angel tak začíná plánovat pomstu, k níž ji přiměje i příjezd vojenské skvadry odpovědné za její únos a vyvraždění její rodiny.
Zrcadlo (1975)
28. 3. 2020
Autobiografická filmová zpověď režiséra Andreje Tarkovského nastavuje zrcadlo jeho paměti a svědomí. Ve filmu se s poetickou lehkostí minulost prolíná s přítomností, dětství s dospělostí, skutečnost se vzpomínkou a představami. Během pobytu v nemocnici čtyřicátník Alexej ve vnitřním dialogu se svou matkou bilancuje vlastní život. Vzpomíná na dětství, strávené na venkově během války, na bolestný rozchod rodičů, na budování nového poválečného života, na vlastní životní selhání a zklamání. Poeticko-filosofický komentář filmu tvoří verše básníka Arsenije Tarkovského, režisérova otce.
Rosemary má děťátko (1968)
28. 3. 2020
Jsou to jen hormony, anebo se temné síly opravdu chystají ovládnout svět? Novomanželé Rosemary a Guy Woodhouseovi (Mia Farrowová a John Cassavetes) se nastěhují do starého newyorského činžáku, i když je přítel Hutch (Maurice Evans) varuje před temnou historií domu. Působili zde okultisté a došlo tu k několika tragickým úmrtím. Woodhouseovi se seznámí se starými sousedy Castevetovými, kteří u nich začnou být častými hosty. Když Rosemary otěhotní, doporučují jí Castevetovi svého známého gynekologa. Od té doby však Rosemary začne trpět nevysvětlitelnými bolestmi a strachem. Od Castevetových jsou slyšet zvuky jako při duchařských seancích, někteří lidé včetně ostražitého Hutche záhadně onemocní nebo přímo umírají. Jsou to jen náhody, představy psychicky labilní rodičky anebo se proti Rosemary chystá nefalšované satanské spiknutí...?
Sto let odpuštění (2016)
28. 3. 2020
Šestice ozbrojenců přepadne banku ve Valencii. Gang má zdánlivě banální poslání – vybrat co nejvíce bezpečnostních schránek a uprchnout vykopaným tunelem, který propojuje budovu s opuštěnou stanicí metra. Jsou ale dny, kdy nic nevychází podle plánu. Neustávající přívalové deště dopadající na město zaplavily únikovou cestu. Bez záložního plánu, jak se dostat ven, začne narůstat nedůvěra, která vede k tvrdým střetům mezi oběma vůdci gangu. Venku stoupá napětí mezi bezpečnostními silami, které obklíčily bandity. Příkazy přicházející "shora" se zdají být protichůdné a nejen zásahová jednotka, ale ani vyjednavač tak docela nechápou, o co vlastně jde. Obě strany brzy začnou zjišťovat, že to, co se ukrývá v bezpečnostních schránkách banky, by mohlo být mnohem cennější než hrstka drahokamů a několika balíků bankovek. Rozjíždí se hra, v níž čestnost a důvěra nejdou vždy ruku v ruce s pravdou. Nic není takové, jak se zdá a nikdo přesně neví, kde je chybějící kousek skládačky, který by poskytl řešení.